We build our own universe - Paco

8 september 2018 - Athene, Griekenland

Er zijn veel mensen hier met een reden, een verhaal. De Servische jongen verloor zijn ouders, de Iraanse jongen vertelde dat hij een café had, met eronder een illegaal radiostation. Hij vertelde dat hij open op de radio sprak over free society en toen de overheid erachter kwam, heeft hij zeven jaar in de gevangenis moeten zitten. Een andere jongen liep op zijn twaalfde weg van huis, en heeft een aantal jaar geleden contact met iedereen afgesloten. Hij heeft ook een tijdje in Utrecht gewoont en kende Café Lebowski ook. En vervolgens vraagt iedereen aan mij "so, what's your life story?". En ik heb geen idee wat ik uit moet brengen. Een simpel leven met zo veel privileges.

Vanochtend ben ik met Paco en James naar de markt gegaan om boodschappen te doen. Paco trakteerde me op een lekkere ijskoffie, iedereen drinkt het hier. Toen we terugkwamen had de rest pasta gekookt. Ik heb met de eigenaar besproken wat mijn taken zijn en ik ga de BBQ plek helemaal mooi maken met mozaïek en een bar. Ik zal foto's maken. We hebben de hele middag gevoetbald (ik heb gescoord!). Na een koude douche ging ik op pad om de buurt te verkennen en nam mijn analoog camera mee. Toen Paco avoneten had gemaakt en we eigenlijk geen ruimte meer over hadden, haalden we met een klein groepjes ijs op het plein. Erna gingen we poelen in de kelder van het hotel en vervolgens hebben we Iraanse thee gedronken op het dak.

Ik moest aan het begin best wennen aan de groep, maar ik heb inmiddels mijn plekje gevonden en ik heb veel bijzondere momenten/gesprekken gehad met speciale mensen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brenda:
    8 september 2018
    Wat voor een werk ga ik daar doen? We hebben er veel met elkaar over gefantaseerd en van alles bedacht maar de BBQ plek mooi maken met mozaïek is niet bij ons opgekomen. Echts iets voor jou. Het wordt vast prachtig. Ik ben benieuwd naar de foto’s Pam!
  2. Viev:
    10 september 2018
    We love you! Sounds like you’re living your life. Hugs, marcus, kristi and vivian