Sunny days

25 september 2018 - Milos, Griekenland

Ik heb slecht contact onderhouden met iedereen en geen blogs meer geschreven omdat ik helemaal in het hier en nu heb geleefd de afgelopen weken. Het kostte op een of andere manier te veel energie en moeite om te denken aan thuis (laat staan mensen te appen of bellen). Een andere reden is dat alle woorden die ik schrijf en alle verhalen die ik vertel te kort doen aan de ervaring. vandaar dat ik na de twee vorige blogs geen poging meer heb gedaan, maar bij deze probeer ik het alsnog:

Ik heb me nog nooit zo onafhankelijk gevoeld van alles en iedereen dan op deze plek. De workaway was meer away dan work; we gingen bijna dagelijks wel naar rivieren, watervallen, kerken, strandjes en gebergtes. Ik heb nog nooit een maand lang geleefd waarin ik dag in dag uit geen verplichtingen had en iedere dag geweldige dingen meemaakte en ik moet zeggen dat het naar meer smaakt. Twee jongens van  de workaway vertrekken rond de kerst met een oude  bus vanuit Griekenalnd naar Afrika en ze hebben me uitgenodigd om mee te gaan...

Ik had vragen in m’n hoofd voordat ik wegging en hoopte met deze reis antwoorden en rust te krijgen, maar ik heb alleen maar meer vragen, ideeën en chaos in mijn hoofd. Maar dat is goed, ik wordt er blij van, het verruimt ergens ook wel.

Ik ben op dit moment op Milos met mijn ouders en m’n zus en het is echt een prachtig eiland. Stiekem had ik langer willen blijven bij de workaway maar ik ga snel weer terug denk ik. Toen ik de groep vertelde dat ik naar Milos ging besloot de eigenaar van de workaway dat hij samen met z’n vriendin mee zou gaan. We hebben ze tot nu toe iedere dag bij toeval gezien.

Ik denk dat dit mijn laatste blog is (voor deze reis)

Xxx

1. Brenda:
    25 september 2018
    Fijn om te horen dat het een geweldige ervaring was. Ben nu wel benieuwd of je in gaat op de uitnodiging om mee naar Afrika te reizen. Veel geluk!